Yabancı Ülke Adli Veya İdari Makamlarınca Verilen Boşanma Kararının Tanıma Tenfiz İşlemi, 30.05.2025

HOLLANDA MAHKEMELERİNCE VERİLEN KESİNLEŞMİŞ BOŞANMA KARARININ NÜFUS KÜTÜĞÜNE TESCİL İŞLEMİ

Hollanda mahkemelerince verilen kesinleşmiş boşanma kararınızı, ülkemizde mahkemelere başvuru yapmadan, Başkonsolosluğumuz aracılığı ile nüfus kütüğünüze tescil talebinde bulunabilirsiniz.Kesinleşmiş boşanma kararının nüfus kütüğüne tescil işleminin Başkonsolosluğumuzca yapılabilmesi için aşağıda belirtilen başvuru şartlarının sağlanması ve istenen belgelerin tam ve eksiksiz olarak hazırlanması gerekmektedir.

BAŞVURU USÜL VE ŞARTLARI:

  • Taraflar ikametlerinin bağlı bulunduğu Başkonsolosluğa başvuru yapabilir.
  • Hollanda’da gerçekleşen boşanma mahkeme kararının kesinleşmiş olması gerekmektedir.
  • Taraflar şahsen veya kanuni temsilcileri ya da vekilleri aracılığı ile başvurabilir.
  • Başvuru işlemini taraflar beraber veya 90 gün içinde ayrı ayrı gelerek yapabilir.
  • Taraflar başvurularını aynı Başkonsolosluğa yapmak zorundadır.
  • Taraflardan birinin vefat etmiş olması durumunda, hayatta olan eş tek taraflı başvuru yapabilir.
  • Eşlerden birisinin yabancı uyruklu olması durumunda, Türk vatandaşı olan eş tek taraflı başvuru yapabilir.
  • Vekil aracılığı ile yapılacak müracaatlarda fotoğraflı “özel tip vekaletname” düzenletilmesi gerekmektedir.
  • İkinci bir ülke vatandaşlığına sahip kişilerin öncelikle çok vatandaşlık durumlarını nüfus kütüklerine tescil ettirmeleri gerekmektedir.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  • Hollanda mahkemelerinden alınan ve üzerinde Apostil şerhi bulunan boşanma mahkeme kararının (Beschikking van de Rechtbank) aslı ve Türkçe tercümesi
  • Hollanda mahkemelerinden alınan ve üzerinde Apostil şerhi bulunan boşanma mahkeme kararının kesinleşme belgesi (Verklaring in kracht van gewijsde echtscheidingsbeslissing) aslı ve Türkçe tercümesi
  • T.C. nüfus cüzdanı veya T.C. kimlik kartı aslı ve 2 adet fotokopisi
  • Hollanda pasaportu veya kimlik kartı (ID Kaart) aslı ve 2 adet fotokopisi.
  • Çifte vatandaşlığı bulunanlar için; Hollanda (veya yabancı ülke) kimlik kartı veya pasaportunun aslı ve fotokopisi
  • Çifte vatandaşlık henüz işletilmemişse, Hollanda veya diğer bir yabancı ülke vatandaşlığını hangi tarihte kazandığını gösteren uluslararası nüfus kayıt örneği (Internationaal Uittreksel uit de Basisregistratie Personen waarop de datum staat wanneer de Nederlandse nationaliteit is verkregen) ibraz edilmelidir.
  • Yabancı uyruklu eşe ait pasaport tercümesi ve uluslararası doğum belgesi (Formul A-Internationale Geboorteakte)
  • Hollandaca belgelerin (Mahkeme kararı ve kesinleşme şerhi) Türkçe tercümeleri 2 nüsha halinde hazırlanmalıdır. Tercüme edilmiş belgelerin tercüme tasdik işleminin Başkonsolosluğumuzca yapılabilmesi için Başkonsolosluğumuza kayıtlı yeminli tercümanlar tarafından tercüme edilmesi gerekmektedir.

Hollanda mahkemelerince verilen kesinleşmiş boşanma kararınızı, ülkemizde mahkemelere başvuru yapmadan, Başkonsolosluğumuz aracılığı ile nüfus kütüğünüze tescil talebinde bulunabilirsiniz.

Kesinleşmiş boşanma kararının nüfus kütüğüne tescil işleminin Başkonsolosluğumuzca yapılabilmesi için aşağıda belirtilen başvuru şartlarının sağlanması ve istenen belgelerin tam ve eksiksiz olarak hazırlanması gerekmektedir.

ÖDEME ŞEKLİ:
Nakit ödeme alınamamaktadır, aşağıda belirtilen şekilde online ödeme yapılması gereklidir.Fiziki POS cihazı kullanılmamakta olup, PIN'le ödeme mümkün değildir.

Başkonsolosluğumuzda adınıza online makbuz kesildikten sonra cep telefonunuzlahttps://vezne.konsolosluk.gov.tradresine giderek “ideal” ve benzerionline ödeme yöntemlerini kullanarak ödemeyapmanız gerekecektir.Cep telefonunuzda bankacılık uygulamalarını kullanıyor olmanız kolaylık sağlayacaktır.

Cep telefonunuzdan online bankacılık işlemlerini yapamıyorsanız, banka kartınızın ve kartınızla birlikte işlem onayı vereceğiniz kart okuyucunuzun yanınızda bulunması gerekmektedir.Rabobank ve ABN Amro banka kartları için gişelerimizde kart okuyucu bulunmaktadır. Kartınız ING Bank'a aitse, kart okuyucu bulunmadığından, bankanızın cep bankacılığı uygulamasını veya SMS onay sistemini kullanarak online ödemenizi yapmanız gerekecektir.Hesabınızda yeterli meblağ bulunması gereklidir.

Fotokopi ücreti ödeme şekli:Gerekli durumlarda Temsilciliğimizde mevcut bulunan fotokopi makinesi ücreti mukabilinde (sadece bozuk para ile çalışmaktadır) kullanılabilmektedir.

Belge çevirileri tasdik işlemine tabi olup, yalnızca Başkonsolosluğumuz yeminli tercümanları tarafından yapılmış olan tercümeler tasdik edilebilmektedir. Apostil şerhi ayrı bir sayfada ise tercüme edilmesi gerekmemektedir.

YEMİNLİ TERCÜMAN LİSTESİ:

Başkonsolosluğumuz Yeminli Tercüman Listesine:https://amsterdam-bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/353630 adresinden veya www.konsolosluk.gov.tr adresindeki "Tercüman Ara" bölümündenulaşılabilmektedir.



Atatürk

Pazartesi - Cuma

08:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00

Konsolosluk işlemleri www.konsolosluk.gov.tr adresi üzerinden randevulu olarak 09:00-12:00 ile 13:00-16:00 arasında gerçekleştirilmektedir. Konsolosluk işlemleri hakkında "Bilgi Notları" kısmından ilave bilgi edinilebilmektedir. Konsolosluk işlemlerine ilişkin tüm sorularınızı consulate.amsterdam@mfa.gov.tr adresi üzerinden iletmeniz mümkündür.
1.01.2025 1.01.2025 Yılbaşı
21.04.2025 21.04.2025 Easter Monday
5.05.2025 5.05.2025 Bağımsızlık Günü (1945)
29.05.2025 29.05.2025 Dini Bayram
6.06.2025 6.06.2025 Kurban Bayramı
9.06.2025 9.06.2025 Dini Bayram
29.10.2025 29.10.2025 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2025 26.12.2025 Noel Tatili

+31 10 766 0007 / +90 312 292 29 29