ADLİ KONULAR, 4.06.2020
ADLİ SİCİL BELGESİ
Başvuru şekli:
Bu işlem için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması gerekmektedir. Postayla başvuru mümkün değildir.
Şahsen başvurulmalıdır.
Görev bölgemizde ikamet etme şartı yoktur.
İşlem ücreti yoktur.
Gerekli Belgeler:
Geçerli kimlik belgeniz (T.C. Nüfus Cüzdanı/Kimlik Kartı veya Pasaport)
Not-1:
E-devlet sistemi üzerinden de sözkonusu belgeye ulaşılabilmektedir. Bununla birlikte belgeyi vereceğiniz kurum ıslak imzalı belge istiyorsa Başkonsolosluğumuzdan alabilirsiniz.
E-devlet şifrenizi Başkonsolosluğumuzdan, kimliğinizi ibraz ederek almanız mümkündür. Randevu gerekmemektedir. Ayrıca, herhangi bir Türk bankasının internet şubesini kullanıyorsanız, internet şubenizin işlemler menüsünden E-devlet başlığını seçerek -özel bir şifre almanıza gerek kalmadan- e-devlet sistemine girebilirsiniz.
Not-2:
Belgeyi vereceğiniz kurumun talep etmesi halinde bizden alacağınız belgedeki Başkonsolosluğumuza ait imza-mühür’ü Hollanda Dışişleri Bakanlığında tasdik ettirmeniz mümkündür. Gerekmesi halinde sözkonusu tasdik işlemi hakkında Hollanda makamlarına danışabilirsiniz.
Not-3:
Adli-sicil belgenizi Başkonsolosluğumuzdan değil de Türkiye’deki ilgili makamlardan alacaksanız, aldığınız belge için yine ülkemizdeki ilgili kurumlardan apostil şerhi alabilir, bu şekilde, belgenizi Apostil Sözleşmesine taraf ülkelerde geçerli hale getirebilirsiniz. Hollanda, Apostil Sözleşmesine taraftır. Ülkemizde düzenlenmiş resmi belgelere Apostil tasdik şerhi koymaya yetkili makamlar: İdari belgeler için Valilikler, Valiler, Vali adına Vali Muavinleri ve Hukuk İşleri Müdürleri, Kaymakamlıklar; Adli Belgeler için ise Ağır Ceza Mahkemesi kuruluşu olan merkezlerdeki Adalet Komisyonu Başkanlıkları’dır.
TEBLİGAT TESLİM ALMA İŞLEMİ
Yürürlükteki tebligat mevzuatı uyarınca, Türkiye’deki mahkemelerce veya diğer kurumlarca düzenlenen ve ilgilisine tebliğ edilmek üzere Dış Temsilciliklerimize ulaştırılan tebligat evrakının teslim edilmesi için ilgilisinin şahsen Dış Temsilciliğimize başvurması gerekmektedir.
Tebligatın ilgilisine teslim edilmesi için ulaştırıldığı Dış Temsilciliğimiz, tebligat sahibine adına düzenlenen tebligatı almak için şahsen başvurması gerektiği yönünde bir davet mektubu (iadeli taahütlü postayla) göndermektedir.
İlgilinin sözkonusu mektubun kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 30 gün içinde Dış Temsilciliğimize şahsen başvurması gerekmektedir.
Tebligat sahibinin davet mektubunu aldıktan sonraki 30 gün içinde tebligatını almak için Dış Temsilciliğimize başvurmaması halinde tebligat yapılmış sayılmaktadır.
Tebligat sahibinin tebligatı almak üzere Dış Temsilciliğimize başvurup, tebligatı almaktan imtina etmesi halinde de durum tutanak altına alınarak tebligat yapılmış sayılmaktadır.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:00 - 16:00
Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması gerekmektedir. Pasaport, T.C. kimlik kartı, tebligat teslimatı için haftaiçi 09.00-12.00 ve 14.00-16.00 saatleri arasında randevusuz başvurulabilmektedir. Konsolosluk İşlemleri hakkında bilgi için "Bilgi Notları" bölümümüzü ziyaret edebilirsiniz. Konsolosluk işlemleriyle ilgili sorularınızı consulate.amsterdam@mfa.gov.tr resmi e-posta adresimize gönderebilirsiniz.
Tatil Günleri 2024
1.04.2024 | 1.04.2024 | Easter Monday |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı |
9.05.2024 | 9.05.2024 | Dini bayram (Ascension Day) |
20.05.2024 | 20.05.2024 | Dini bayram (Whit Monday) |
29.10.2024 | 29.10.2024 | Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Noel tatili |
+31 10 766 0007 / +90 312 292 29 29