ASKERLİK, 13.09.2024
Bu işlem için www.konsolosluk.gov.tradresinden randevu alınmalıdır.
Başkonsolosluğumuz görev bölgesi olan "Noord-Holland", "Utrecht" veya "Flevoland" eyaletlerinden birinde ikamet ediyor olmanız gerekmektedir.
SÜRESİZ (ONBEPAALDE) OTURUM KARTI SAHİBİ OLANLARIN ERTELEME İŞLEMLERİ
-2 adet fotoğraf (İlk erteleme işleminde gereklidir.)
-Nüfus cüzdanı aslı (arkalı önlü bir adet fotokopisi)
-T.C. Pasaportu aslı ve işlem görmüş sayfalarının bir adet fotokopisi
-IND tarafından verilen ve süresi geçerli olan oturum kartı (Aslı ve bir adet fotokopisi)
SÜRELİ (BEPAALDE) OTURUM KARTI SAHİBİ OLANLARIN ERTELEME İŞLEMLERİ:
-2 adet fotoğraf (İlk erteleme işleminde gereklidir.)
-Nüfus cüzdanı aslı (arkalı önlübir adet fotokopisi)
-T.C pasaportu aslı ve işlem görmüş sayfalarının bir adet fotokopisi
-IND tarafından verilen ve süresi geçerli olan oturum kartı (Aslı ve bir adet fotokopisi )
-Durumunuza uygun olan aşağıdaki belgeler:
- Çalışanlar için: İş kontratı ile son maaş kağıdı veya yeni tarihli işveren belgesi (werkgeversverklaring) (Aslı ve fotokopisi)
- İşsizlik, Sosyal, Hastalık ödeneği alanlar için: İlgili kurumdan hangi tarihten beri ödenek aldığınızı belirten resmi yazı, son ödenek/maaş kağıdı (laatste loonstrook), (Aslı ve fotokopisi )
- İşverenler ve serbest meslek sahipleri için: Ticaret odalarına (Kamer van Koophandel) kayıtlı olduğunuzu gösteren yeni tarihli(son üç ay içerisinde alınmış) belge ( Uittreksel imzalı olacak).(Aslı ve fotokopisi )
- Çalışmayan, ödenek almayanlar için: iş ve işçi bulma kurumuna(CWI) iş arayan olarak kayıt belgesi (Aslı ve fotokopisi)
Yüksek lisans ve doktora öğrenimi yapmak üzere Hollanda’ya gelenlerden (resmi öğrenciler hariç) öğrenciliğinden bağımsız olarak oturma veya çalışma izni alarak veya oturma veya çalışma izinleri öğrenciliklerine bağlı olarak verilmiş olsa dahi, üniversite veya diğer yüksek öğrenim kurumlarında gelir vergisine tabi ücret veya maaş karşılığı öğretim ve araştırma görevlisi olarak bulunanların askerlik ertelemeleri oturum izninin süresi kadar uzatılabilir.Bu şartlara haiz vatandaşlarımızın erteleme işlemleri ve dövizle askerlik müracaatlarında, erteleme işlemlerine ve dövizle askerlik müracaatlarına teşkil eden belgeler haricinde çalıştıkları Üniversitelerden; “Aşağıda kimlik bilgileri yazılı olan kişi, Üniversitemizde öğretim / araştırma görevlisi olarak ........ tarihinden beri gelir vergisine tabi olarak çalışmaktadır.” şeklinde bir yazıyı da mutlaka beraberlerinde getirmeleri gerekmektedir.
Hollanda bankaları hariç (Abn-Amro, Fortis ,Rabobank ,ING), Hollanda mevzuatına göre kurulu (N.V.) Türk bankalarında (Credit Europe Bank dahil) çalışan vatandaşlarımız erteleme işlemleri ve dövizle askerlik müracaatlarında, erteleme işlemlerine ve dövizle askerlik müracaatlarına teşkil eden belgeler haricinde çalıştıkları bankalardan; “İşlemi yapılan adıgeçenin ücreti, gelir vergisi, sosyal güvenlik primleri ve diğer tüm ödemeleri çalıştığı bankamızın yurtdışındaki falliyetleri sebebiyle elde ettikleri gelirlerden ödenmektedir. Türkiye’de hiçbir kurum veya kuruluşa (prim, vergi, sağlık, sigorta, emeklilik vb.) herhangi bir ödeme yapılmamaktadır.” şeklinde bir yazıyı da beraberlerinde getirmeleri gerekmektedir.
(Fotokabin fotoğraf ücreti ödeme şekli:
Gerekmesi halinde, Başkonsolosluk binamızın giriş katında fotokabin mevcut olup, otomat fotoğraf ücreti 10 Euro’dur. Makineye banka kartıyla veya nakit para kullanarak ödeme yapılabilmektedir.
Fotokopi cihazı ücret ödeme şekli:
Gerekmesi halinde Temsilciliğimizde fotokopi makinesi bulunmaktadır. Fotokopi makinesi sadece bozuk parayla çalışmaktadır. 1 sayfa için makineye 0,25 Euro atılması gereklidir.)
Bu işlem içinwww.konsolosluk.gov.tradresinden randevu alınmalıdır.
Başkonsolosluğumuz görev bölgesi olan "Noord-Holland", "Utrecht" veya "Flevoland" eyaletlerinden birinde ikamet ediyor olmanız gerekmektedir.
Yurtdışında doğan veya kanuni rüşt yaşından önce (18 yaş) Hollanda'ya gelip Hollanda vatandaşlığını da kazanmış olan yükümlüler;19 yaşına girdikleri yılın Ocak ayından itibaren ertelemelerini yaptırmakla yükümlüdür.
Erteleme işlemi için Başkonsolosluğumuza belirtilen belgelerle şahsen müracaat edilmesi gerekmektedir.
GEREKLİ BELGELER:
Hollanda doğumlu olanlar için:International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens (International BRP) (Uluslararası temel nüfus ve ikamet bilgilerini içeren belge). Bu belgenin çok dilde hazırlanmış olması, Türkçe'yi de içermesi ve Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının da(Datum waarop de Nederlandse Nationaliteit is verkregen) kayıtlı olması gerekmektedir. (Aslı ve Fotokopisi gereklidir). Belgenin örneği en aşağıda bulunmaktadır.
Çifte vatandaşlığı olup Türkiye doğumlu olanlar için:International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens (International BRP) (Uluslararası temel nüfus ve ikamet bilgilerini içeren belge). Bu belgenin çok dilde hazırlanmış olması, Türkçe'yi de içermesi ve Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının da(Datum waarop de Nederlandse Nationaliteit is verkregen) ve ayrıcaBelediyeden alınacak belgeye Hollanda'ya hangi tarihte geldiğinin yazılması gerekmektedir. Aksi taktirde geliş tarihini belirten ayrı bir yazı alınması gerekmektedir.(De datum wanneer naar Nederland is gekomen) (Aslı ve fotokopisi gereklidir). Belgenin bir örneği en aşağıda bulunmaktadır.
Yukarıda belirtilen belgeyi Belediyeden çok dilli olarak (içinde Türkçe ve Hollandaca olması şarttır) temin edebilirseniz, ayrıca tercüme ettirmenize gerek bulunmamaktadır.
Ayrıca;
- 2 Adet vesikalık fotoğraf
- Nüfus cüzdanı veya T.C.K.K. aslı ve bir adet kopyası
- Hollanda pasaportu veya kimlik artı aslı ve bir adet kopyası
Bu işlemle müracaat sahibinin askerliği bir defada 35 yaşını tamamladığı yılın 31 Aralık tarihine kadar ertelenmektedir.
(Fotokabin fotoğraf ücreti ödeme şekli:
Gerekmesi halinde, Başkonsolosluk binamızın giriş katında fotokabin mevcut olup, otomat fotoğraf ücreti 12 Euro’dur. Makineye banka kartıyla veya nakit para kullanarak ödeme yapılabilmektedir.
Fotokopi cihazı ücret ödeme şekli:
Gerekmesi halinde Temsilciliğimizde fotokopi makinesi bulunmaktadır. Fotokopi makinesi sadece bozuk parayla çalışmaktadır. 1 sayfa için makineye 0,30 Euro atılması gereklidir.)
Bu işlem içinwww.konsolosluk.gov.tradresinden randevu alınmalıdır.
Başkonsolosluğumuz görev bölgesi olan "Noord-Holland", "Utrecht" veya "Flevoland" eyaletlerinden birinde ikamet ediyor olmanız gerekmektedir.
- DÖVİZLE ASKERLİK HİZMETİNDEN YARARLANMA ŞARTLARI
- Askerlik çağında bulunmak (1 Ocak 2024 itibariyle 2005 ve daha önce doğumlular)
- Daha önce fiilen askerlik hizmetine başlamamış olmak,
- Son Askeralma Kanunu’un yürürlüğe girdiği 26.06.2019 (dahil) tarihinden sonra dövizle askerlik hizmeti başvurusunda bulunmak,
-Çifte vatandaş statüsünde olan yükümlüler:
En az 3 yıl süreyle (1095 gün)fiilen yabancı ülkede bulunmaları halinde çalışma şartı aranmadan başvuruda bulunabilirler. (Çalışma belgesi ibraz edilmesi gerekmemektedir.)
-Oturma ve çalışma iznine sahip olan yükümlüler:
En az 3 yıl süreyle (1095 gün) işçi, işveren, serbest meslek sahibi sıfatıyla çalışmış veya bir sanatı icra etmiş olmak veya hastalık/işsizlik/sosyal ödenek alıyor olmak koşuluyla başvuruda bulunabilirler.
- DÖVİZLE ASKERLİK HİZMETİNDEN YARARLANMA SÜRECİ
1. BİRİNCİ AŞAMA: UZAKTAN EĞİTİM
-Yukarıda kayıtlı şartları yerine getiren vatandaşlarımızca,https://dovizle.msb.gov.tr/
internet sayfası üzerindenUzaktan Eğitim Portalı’na giriş yapılacaktır.
-Sözkonusu link üzerinden, “Yeni hesap” butonu tıklanacak, açılan form doldurulacak ve sisteme T.C. Kimlik No ve şifre ile giriş yapılacaktır.
-Sisteme girildikten sonra ders içeriklerine erişim sağlanacak ve her içerik sonunda yöneltilen sorular doğru olarak yanıtlandıktan sonra program tamamlanacaktır.
2. İKİNCİ AŞAMA: KONSOLOSLUKLARA BAŞVURU
- Uzaktan eğitimin tamamlanmasını müteakip, 1. Madde’de kayıtlı şartları sağlayan vatandaşlarımızın randevu alarak gerekli belgeler ile Başkonsolosluğumuza şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.
- BAŞVURU SIRASINDA İBRAZ EDİLMESİ GEREKEN BELGELER:
A) ÇİFTE VATANDAŞ OLANLAR İÇİN BAŞVURU:
- Süresi geçerli Hollanda pasaportu ve/veya Hollanda Kimlik Kartı aslı ve Türkiye'ye giriş-çıkış damgalarının bulunduğu sayfaların kopyaları
- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi)
-Bağlı bulunulan Belediye’ye şahsen başvuru yaparakalınan, Türkçeyi de içeren çok dilli ‘’International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesi. Sözkonusu belgedeHollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının ‘’Datum waarop de Nederlandse Nationaliteit is verkregen’’ belirtilmiş olması gerekmektedir.
- (Varsa) T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının bir adet fotokopisi)
- İki adet fotoğraf (en fazla üç ay önce çekilmiş olmalıdır)
B) OTURUM KARTI ( Verblijfsvergunning) SAHİPLERİ İÇİN BAŞVURU:
- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi)
- T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının bir adet fotokopisi)
- Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve bir adet fotokopisi
- İki adet fotoğraf (en fazla üç ay önce çekilmiş olmalıdır)
- İşçiler, çalıştıkları işyerinin işvereni tarafından düzenlenmiş, çalışma tarihlerini ve sürelerini belirten yeni tarihli belge (werkgeversverklaring) ve son maaş kâğıdının asılları ve birer adet fotokopilerini, bağlı bulunulan UWV'den veya web sayfasından alınan (ihtiyaç halinde UWV’den ayrıntılı tarihleri gösterir belgenin posta yoluyla talep edilmesi gerekebilmektedir) geriye dönük; çalışma ve ödenek alınan tarihleri gösteren belgeyi (Verzekeringsbericht, Overzicht Arbeidsverleden /Uitkeringsverleden)
-İşverenler, bulundukları yabancı ülkede, sorumluluklarında bulunan bir işyerini işveren olarak çalıştırdıklarını kanıtlayan belgenin (Kamer van Koophandel’danen son 3 ay içinde alınanimzalı “uittreksel”) aslı ve bir adet fotokopisini,
-İşsizler, herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal yardım veya hastalık sigortasıödeneği alanların, bunu ödeyen makamlardan bu ödenekleri aldıkları başlangıç tarihi ve süreyi gösterir belge ve son ödenek maaş kâğıdınınorjinalleri ve bir adet fotokopisini ibraz etmek durumundadır.
İbraz edilen belgelere göre, net 1095 günlük süreyi tamamlayamayanlar sözkonusu sürenin tamamlanmasını teminen, yukarıda kayıtlıbelgelere ek olarak;
Gerek görülmesi halinde, yükümlülerden tamamlayıcı belge istenebilecektir.
- ÖDEME ŞARTLARI:
-Uzaktan eğitim tamamlanmış ve gerekli belgeler temin edilmiş olmalıdır.
-Nakit ödeme YAPILAMAMAKTADIR.
-Yükümlüler; 217.871,04 TL'nin günlük kura göre Avro karşılığı olan tutarın (31.12.2024 tarihine kadar geçerli) ödemesini başvuru sırasında Başkonsolosluğumuzda internet üzerinden IDEAL, Kredi Kartı vb. yöntemlerle yapacaklardır. (Ayrıca yaklaşık 140 Avro havale ücreti tahsil edilmektedir)
-Vatandaşlarımızın banka kartlarının veya hesaplarının online/çevrimiçi ödemeye açık olması ve günlük havale limitinin 217.871,04TL'nin Avro karşılığı + transfer bedeli yaklaşık 140 Avro’nun tek seferde ödenebilecek şekilde arttırılmış olması gerekmektedir. Bu nedenle, Başkonsolosluğumuza gelmeden önce ilgili banka nezdinde sözkonusu işlemin tamamlanması önem taşımaktadır.
İŞLEM ÜCRETİ ÖDEME ŞEKLİ:
Nakit ödeme alınamamaktadır, aşağıda belirtilen şekilde online ödeme yapılması gereklidir.Fiziki POS cihazı kullanılmamakta olup, PIN'le ödeme mümkün değildir.
Başkonsolosluğumuzda adınıza online makbuz kesildikten sonra cep telefonunuzlahttps://vezne.konsolosluk.gov.tradresine giderek “ideal” ve benzerionline ödeme yöntemlerini kullanarak ödemeyapmanız gerekecektir.Cep telefonunuzda bankacılık uygulamalarını kullanıyor olmanız kolaylık sağlayacaktır.
Cep telefonunuzdan online bankacılık işlemlerini yapamıyorsanız, banka kartınızın ve kartınızla birlikte işlem onayı vereceğiniz kart okuyucunuzun yanınızda bulunması gerekmektedir.Rabobank ve ABN Amro banka kartları için gişelerimizde kart okuyucu bulunmaktadır. Kartınız ING Bank'a aitse, kart okuyucu bulunmadığından, bankanızın cep bankacılığı uygulamasını veya SMS onay sistemini kullanarak online ödemenizi yapmanız gerekecektir.Hesabınızda yeterli meblağ bulunması gereklidir.
(Fotokabin fotoğraf ücreti ödeme şekli:
Gerekmesi halinde, Başkonsolosluk binamızın giriş katında fotokabin mevcut olup, otomat fotoğraf ücreti 12 Euro’dur. Makineye banka kartıyla veya nakit para kullanarak ödeme yapılabilmektedir.
Fotokopi cihazı ücret ödeme şekli:
Gerekmesi halinde Temsilciliğimizdefotokopimakinesi bulunmaktadır. Fotokopi makinesisadece bozuk paraylaçalışmaktadır. 1 sayfa için makineye 0,30 Euro atılması gereklidir.)
Özel Öğrencilik statüsü kapsamında askerlik erteleme işlemleri için Başkonsolosluklarımızın Eğitim Ataşeliklerine başvurulması gerekmektedir.
Bu işlem içinwww.konsolosluk.gov.tradresinden randevu alınmalıdır.
Başkonsolosluğumuz görev bölgesi olan "Noord-Holland", "Utrecht" veya "Flevoland" eyaletlerinden birinde ikamet ediyor olmanız gerekmektedir.
GEREKLİ BELGELER
Türkiye’de askerlik hizmetini yapamayacak derecede rahatsız olan vatandaşımız hakkında hazırlanacak raporda;
- Tedaviyi yapan doktorların mutlakauzman doktorolması gerekmektedir. Ev doktorunuz tarafından düzenlenen sağlık raporları Milli Savunma Bakanlığı tarafından kabul edilmemektedir.
- Muayeneyi yapan ve tedaviyi üstlenen uzman doktorların teşhisi, ayaktan veya yatarak gördüğü tedavi bilgileri, geçmişi ve güncel muayene bulgularının ayrıntılı olarak yazılması ve her iki uzman doktorun ayrı rapor hazırlaması kaşe ve ıslak imzalarının bulunması gerekmektedir.
- Hastalık veya özürün görünür olmaması durumunda, bu hastalığı veya özürü açıklayıcı röntgen filmleri, her türlü klinik veya laboratuar bulguları, tetkikler de bu rapora eklenmesi gerekmektedir.
- Hastalık veya özür gözle görünür durumda ise önden, arkadan, yan taraflardan çekilmiş boy fotoğraflarının da getirilmesi gerekmektedir. (Fotoğraflar şort veya mayo ile çekilecektir.)
- Sağlık raporunu hazırlayan uzman doktorların, Başkonsolosluğumuzdan almış olduğunuz son yoklama formunu doldurarak, son yoklama formunda her iki uzman doktorun imzalamaları (Varsa kaşesi ile birlikte) gerekmektedir.
(Son Yoklama Formu örneğini, en aşağıda yer alan "İlgili Dosyalar" başlığı altındaki linki tıklayarak indirebilirsiniz)
- Uzman doktorlarınızın hazırlamış olduğu raporları, Başkonsolosluğumuz tarafından tanınmış olan yeminli tercümanlar tarafından Türkçe tercümelerinin yapılması gerekmektedir.
YUKARIDA İSTENEN BELGELERİN HAZIRLANMASINDAN SONRA;
-Durumunuzu belirten dilekçe
- 2 adet vesikalık fotoğraf
- T.C.Nüfus cüzdanı veya Kimlik Kartınızınön ve arka sayfasının iki adet fotokopisi ile şahsen Başkonsolosluğumuza başvurulması gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOTLAR:
- Raporların yeminli tercüman tarafından Türkçe'ye tercüme edilmiş olması gerekmektedir.
- Doktorların hazırlamış olduğu raporların yeni tarihli ve orijinal olması gerekmektedir (Raporların en fazla 1 yıl içinde alınmış olması)
- Başvuru sahibinin Hollanda resmi kurumları tarafından adına düzenlenmiş özürlülük belgesi var ise belge ve yeminli tercüman tarafından yapılmış Türkçe tercümesinin veya Hollanda mahkemesi tarafından vasi tayin edilmişse vasi belgesi ve yeminli tercüman tarafından yapılmış Türkçe tercümesininbaşvuru sırasında getirilmesi gerekmektedir.
Hollanda’da uzman raporu temin edemeyen yükümlüler Türkiye’ye izne gittiklerinde bağlı bulundukları askerlik şubelerine dilekçeyle müracaat ederek sevk edilen askeri bir hastanede heyet muayenesine girebilirler.
İşlem Posta Ücreti: 6 Euro'dur. Nakit kabul edilmemektedir.Aşağıda belirtilen şekilde online ödeme yapılması gereklidir.
İŞLEM
ÜCRETİ ÖDEME ŞEKLİ:
Nakit ödeme alınamamaktadır, aşağıda belirtilen şekilde online ödeme yapılması gereklidir.Fiziki POS cihazı kullanılmamakta olup, PIN'le ödeme mümkün değildir.
Başkonsolosluğumuzda adınıza online makbuz kesildikten sonra cep telefonunuzlahttps://vezne.konsolosluk.gov.tradresine giderek “ideal” ve benzerionline ödeme yöntemlerini kullanarak ödemeyapmanız gerekecektir.Cep telefonunuzda bankacılık uygulamalarını kullanıyor olmanız kolaylık sağlayacaktır.
Cep telefonunuzdan online bankacılık işlemlerini yapamıyorsanız, banka kartınızın ve kartınızla birlikte işlem onayı vereceğiniz kart okuyucunuzun yanınızda bulunması gerekmektedir.Rabobank ve ABN Amro banka kartları için gişelerimizde kart okuyucu bulunmaktadır. Kartınız ING Bank'a aitse, kart okuyucu bulunmadığından, bankanızın cep bankacılığı uygulamasını veya SMS onay sistemini kullanarak online ödemenizi yapmanız gerekecektir.Hesabınızda yeterli meblağ bulunması gereklidir.
(Fotokabin fotoğraf ücreti ödeme şekli:
Gerekmesi halinde, Başkonsolosluk binamızın giriş katında fotokabin mevcut olup, otomat fotoğraf ücreti 12 Euro’dur. Makineye banka kartıyla veya nakit para kullanarak ödeme yapılabilmektedir.
Fotokopi cihazı ücret ödeme şekli:
Gerekmesi halinde Temsilciliğimizdefotokopimakinesi bulunmaktadır. Fotokopi makinesisadece bozuk paraylaçalışmaktadır. 1 sayfa için makineye 0,30 Euro atılması gereklidir.)
İlgili Dosyalar
Sağlık Durumu Nedeniyle Muafiyet Başvurusu-Son Yoklama Formu.doc
Hollanda vatandaşlığının başlama tarihini gösteren Uittreksel BRP Örneği.jpg
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:00 - 16:00
Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması gerekmektedir. Pasaport, T.C. kimlik kartı, tebligat teslimatı için haftaiçi 09.00-12.00 ve 14.00-16.00 saatleri arasında randevusuz başvurulabilmektedir. Konsolosluk İşlemleri hakkında bilgi için "Bilgi Notları" bölümümüzü ziyaret edebilirsiniz. Konsolosluk işlemleriyle ilgili sorularınızı consulate.amsterdam@mfa.gov.tr resmi e-posta adresimize gönderebilirsiniz.
Tatil Günleri 2024
1.04.2024 | 1.04.2024 | Easter Monday |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı |
9.05.2024 | 9.05.2024 | Dini bayram (Ascension Day) |
20.05.2024 | 20.05.2024 | Dini bayram (Whit Monday) |
29.10.2024 | 29.10.2024 | Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Noel tatili |
+31 10 766 0007 / +90 312 292 29 29