NÜFUS İŞLEMLERİ, 2.04.2024

ÖNEMLİ NOT:

-Mevcut T.C. Nüfus Cüzdanları kimlik kartı başvurusu yapılıncaya kadar geçerlidir. Nüfus Cüzdanlarının kimlik kartı ile değiştirilmesi ile ilgili belirlenmiş bir son tarih yoktur.

-Ülkemiz tarafından Hollanda vatandaşlarına vize muafiyeti tanınmıştır. Hollanda vatandaşlığı olan şahıslar ülkemize vizesiz girebilmektedir.

Bu işlem için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması zorunludur.

GEREKLİ BELGELER:


1. Mevcut T.C. Nüfus Cüzdanınız/Kimlik Kartınız
T.C. Kimlik kartınızı/nüfus cüzdanınızı kaybettiyseniz kimliğinizi kanıtlayan resimli kimlik belgesi (Pasaport, Ehliyet, Uluslararası Aile Cüzdanı) ibraz etmeniz gereklidir.

2. Bir adet biyometrik fotoğrafınız: Son 6 ay içinde çekilmiş, 5cmX6cm boyutunda, beyaz fonlu olmalıdır.
Gerekmesi halinde, Başkonsolosluk binamızın giriş katında fotokabin mevcuttur.

3. İşlem ücreti:7,20 Euro (Nakit kabul edilememektedir. Aşağıdaki “Ödeme şekli” bölümünü okuyunuz)

NOTLAR:

On beş yaşını tamamlamış olanlar için kimlik kartında kullanılmak üzere biyometrik fotoğraf gerekli olup, Altı yaş ve üzerine TCKK'larda resim bulunması şiddetle tavsiye edilmektedir.

- ÇOCUĞUNUZU HENÜZ NÜFUSA KAYDETTİRMEDİYSENİZ: Öncelikle çocuğunuzun doğumunu tescil ettirmelisiniz. “Doğum Tescili” bölümünden randevu almanız gerekmektedir.
- MEVCUT NÜFUS CÜZDANINIZDA FOTOĞRAF YOKSA VE İLK KEZ FOTOĞRAFLI KİMLİK KARTI BAŞVURUSU YAPIYORSANIZ: Geçerli ve fotoğraflı başka bir resmi kimliğinizi ibraz etmeniz gereklidir.

ÖDEME ŞEKLİ:
İşlem ücreti 7,20 Euro'dur. Nakit ödeme alınamamaktadır, aşağıda belirtilen şekilde online ödeme yapılması gereklidir. Fiziki POS cihazı kullanılmamakta olup, PIN'le ödeme mümkün değildir.
Başkonsolosluğumuzda adınıza online makbuz kesildikten sonra cep telefonunuzla https://vezne.konsolosluk.gov.tr adresine giderek “ideal” ve benzeri online ödeme yöntemlerini kullanarak ödeme yapmanız gerekecektir. Cep telefonunuzda bankacılık uygulamalarını kullanıyor olmanız kolaylık sağlayacaktır.
Cep telefonunuzdan online bankacılık işlemlerini yapamıyorsanız, banka kartınızın ve kartınızla birlikte işlem onayı vereceğiniz kart okuyucunuzun yanınızda bulunması gerekmektedir. Rabobank ve ABN Amro banka kartları için gişelerimizde kart okuyucu bulunmaktadır.Kartınız ING Bank'a aitse, kart okuyucu bulunmadığından, bankanızın cep bankacılığı uygulamasını veya SMS onay sistemini kullanarak online ödemenizi yapmanız gerekecektir. Hesabınızda yeterli meblağ bulunması gereklidir.

Bu işlem için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınmalıdır.(Postayla başvuru mümkün değildir)

Gerekli Belge: Geçerli T.C. kimlik belgeniz (Nüfus Cüzdanı/Kimlik Kartı veya Pasaport) gerekmektedir.

Başkası adına başvuru yapılacaksa temsil yetkisini gösteren vekaletname veya vasi kararı gereklidir.

18 yaşından küçük çocukların Nüfus Kayıt Örneği yalnızca anne veya babalarına verilebilmektedir.

Başkonsolosluğumuz görev bölgesi "Noord-Holland", "Utrecht" ve "Flevoland" eyaletleridir.

Bu işlem için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması zorunludur.

GEREKLİ BELGELER:
1. T.C. kimlik belgeniz (Nüfus Cüzdanı/Kimlik Kartı veya Pasaport)
2. Adresinizi gösteren belge (Belediye kaydı, Oturum belgesi, fatura, kira sözleşmesi vb.)
Kendinizle birlikte yerleşim yeri aynı olan eşiniz ve 18 yaşından küçük çocuklarınız için adres beyanında bulunabilirsiniz.
Adres değişiklikleri taşınma tarihinden itibaren 20 iş günü içinde bildirilmelidir.
İşlem ücretsizdir, ancak adres beyanı süresi içinde yapılmamışsa idari para cezası kesilmektedir.
Tutar günlük kura göre hesaplanmakta olup, yaklaşık 15 Euro’dur.

İDARİ PARA CEZASI ÖDEME ŞEKLİ:

Nakit ödeme alınamamaktadır, aşağıda belirtilen şekildeonline ödeme yapılması gereklidir.Fiziki POS cihazı kullanılmamakta olup, PIN'le ödeme mümkün değildir.
Başkonsolosluğumuzda adınıza online makbuz kesildikten sonra cep telefonunuzla https://vezne.konsolosluk.gov.tr adresine giderek “ideal” ve benzeri online
ödeme yöntemlerini kullanarak ödemeyapmanız gerekecektir.Cep telefonunuzda bankacılık uygulamalarını kullanıyor olmanız kolaylık sağlayacaktır.
Cep telefonunuzdan online bankacılık işlemlerini yapamıyorsanız, banka kartınızın ve kartınızla birlikte işlem onayı vereceğiniz kart okuyucunuzun yanınızda bulunması gerekmektedir.
Rabobank ve ABN Amro banka kartları için gişelerimizde kart okuyucu bulunmaktadır.Kartınız ING Bank'a aitse, kart okuyucu bulunmadığından, bankanızın cep bankacılığı uygulamasını veya SMS onay sistemini kullanarak online ödemenizi yapmanız gerekecektir.Hesabınızda yeterli meblağ bulunması gereklidir.

"Geçerli T.C. Nüfus Cüzdanım var. Henüz T.C. Kimlik Kartı başvurusu yapmadım. T.C. Nüfus Cüzdanlarının geçerlilik süresi yakında bitecek mi?"

Vatandaşlarımızın ellerinde bulunan mevcut nüfus cüzdanları, kimlik kartı başvurularını yapıncaya kadargeçerlidir.Bu husus Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğü tarafından da kamuoyuna duyurulmuştur (https://www.nvi.gov.tr/basin-duyurusu2).

"Adres beyanımı postayla yapabilir miyim?"

Adres beyanınızı yapmak için şahsen Temsilciliğimize müracaat etmeniz gerekmektedir.

Konsolosluk işlemleriyle ilgili sorularınızı consulate.amsterdam@mfa.gov.tr e-mail adresimize gönderebilirsiniz. Ayrıca haftaiçi 15.00-17.00 saatleri arasında +31 20 3050333 no'lu telefonumuzu arayabilirsiniz.

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:00 - 16:00

Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması gerekmektedir. Pasaport, T.C. kimlik kartı, tebligat teslimatı için haftaiçi 09.00-12.00 ve 14.00-16.00 saatleri arasında randevusuz başvurulabilmektedir. Konsolosluk İşlemleri hakkında bilgi için "Bilgi Notları" bölümümüzü ziyaret edebilirsiniz. Konsolosluk işlemleriyle ilgili sorularınızı consulate.amsterdam@mfa.gov.tr resmi e-posta adresimize gönderebilirsiniz.
1.04.2024 1.04.2024 Easter Monday
10.04.2024 10.04.2024 Ramazan Bayramı
9.05.2024 9.05.2024 Dini bayram (Ascension Day)
20.05.2024 20.05.2024 Dini bayram (Whit Monday)
29.10.2024 29.10.2024 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2024 26.12.2024 Noel tatili

+31 10 766 0007 / +90 312 292 29 29